1. Miért a Duna House?

Egy állásajánlat megpályázása után érkeztem a Duna House Nagy Lajos Király úti irodájának csapatába 2012-ben. Semmi tapasztalatom nem volt ezelőtt az ingatlanértékesítésben, ezt megelőzően állami szférában dolgoztam katonai légiforgalmi irányítóként. Teljesen új terület és új csapat várt rám, de egyáltalán nem bántam meg a váltást. Az értékesítéssel, mint szakmával már gyermekkoromban megismerkedtem, a családom által évtizedek át tulajdonolt szupermarketben. Mindig is szerettem emberekkel foglalkozni, szeretem és tudom kezelni a problémákat, valamint ezen a területen is lehetőség van a kreativitásom mindennapos használatára. Nem utolsó sorban pedig a befektetett munka megtérül. Mindezek mellett a választásomnál fontos tényező volt az is, hogy a Duna House cégcsoporttal dolgozhatok együtt, amely napjainkban is a magyar ingatlanpiacon legmodernebb infrastruktúrával rendelkező és Magyarország legismertebb és legsikeresebb ingatlan- és hitelközvetítő hálózata.

2. Mit gondolsz, miben rejlik Gergő cégcsoportjainak sikeressége?

Mint már az előzőekben is említettem, számomra fontos a modern és fejlett infrastrukturális háttér a munkámban, ám véleményem szerint a hosszú távú sikeres munkavégzés elengedhetetlen feltétele a szakmailag felkészült és támogató csapat. A Duna House által biztosított háttér mellett Gergőnél sikerült megtalálnom ezt a szakmailag felkészült, sikerorientált csapatot. Valószínűleg ez annak is köszönhető, hogy nagy hangsúlyt fektetünk a toborzás-kiválasztásra, megválogatjuk, hogy kikkel dolgozunk együtt. Ezen felül a Duna House és Gergő is külön figyelmet fordítanak a mentorálásra, vagyis mind az irodavezetőktől, mind pedig a mentoroktól és a tapasztaltabb kollégáinktól is rengeteg segítségre számíthat egy újonnan belépő munkatárs. Itt teljes mértékben megkapja mindenki a lehetőséget a kibontakozásra.

3. A kezdeti időszakban kapott segítségekkel mennyi időbe telt, hogy magabiztosan érezd magad az új pozíciódba és kialakuljon a mindennapi rutin?

Az ebben a szakmában átlagosan szükséges 3 hónap után már én is magabiztosan tudtam végezni a feladataimat, köszönhetően az egyéni tanulásnak, a csapatmunkának és a kapott háttértámogatásnak. Ráadásul mindig is nagyon hamar megtaláltam a közös hangot az emberekkel, ennek köszönhetően mára már ajánlásokból tudok dolgozni.

4. Ha már az ajánlásoknál tartunk, hol tartasz most a karrieredben, milyen sikereket tudhatsz magadénak?

Szerintem az ajánlásoknál és visszatérő, mára már ismerős ügyfeleknél nagyobb elismerés nincsen! Elmondhatom magamról, hogy az ügyfeleim elégedetten szoktak távozni és szeretnek velem együttműködni. Véleményem szerint egy elégedett ügyfél 3 újat jelent és ezt igazolják az évek is.

5. Milyen távlati lehetőségeket, terveket látsz még magad előtt az ingatlanpiac nyújtotta élet-és karrier pályán?

Az elsődleges célom passzív jövedelemre szert tenni a munka mellett, amelynek megvalósítását – az ügyfeleim részére is gyakran ajánlott módon – ingatlanbefektetéssel tervezem. Ezen felül pedig biztos vagyok benne, hogy nagyon sokáig fogom művelni az értékesítést, mert ez számomra munka, kikapcsolódás és hobbi egyben. Szeretem. Ilyen egyszerű az egész.

6. Mi jelentette az eddig megtett utadon a legnagyobb nehézséget? Volt e mélypont eddigi karrieredben?

Mindig vannak nem várt megoldandó problémák és nehézségek ebben a szakmában, nem titkolom, a sikerek mellett bizony nálam is vannak kudarcok, de mélypontom nem volt. Még az első évemből emlékszem, a legnagyobb nehézséget annak tudomásul vétele jelentette, hogy ha úgy érzed is, mindent megtettél a sikeres üzletzárás érdekében, akkor is végződhet kudarccal egy több héten át előkészített üzlet, rajtad kívül álló okok miatt is! Ami a legfárasztóbb és ugyanakkor a legfontosabb is, hogy képesnek kell lenned kialakítani az időbeosztásodat, egymásra építeni a munkafolyamatokat, sőt egy időben több munkafolyamatot irányítani párhuzamosan, nem szabad elvesztened a kontrollt. Ez a szakma sok feladattal jár, könnyen el lehet veszteni a fonalat, pláne úgy, hogy lényegében a saját magunk főnökei vagyunk. Éppen ezért fontos az önkontroll, az önfegyelem és hogy képesek legyünk önmagunk következetes számonkérésére is.

7. Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt 5 év alatt?

A már említett ajánlásaimra, arra, hogy megbíznak bennem az ügyfeleim és rengeteg pozitív visszajelzésben van részem nap, mint nap. Továbbá arra, hogy képes vagyok rutinosan túljutni az előbbi pontban kifejtett nehézségeken.

8. Mit gondolsz, összességében minek köszönheted a sok pozitív visszajelzést az ügyfeleid részéről? 

Azt gondolom, ennél a szakmánál nagyon fontos annak tudomásulvétele, hogy szolgáltatást nyújtunk az ügyfeleinknek. Az ügyfeleinkért vagyunk és dolgozunk, nem pedig csupán egy cég üzleti tervét realizáljuk és piaci részesedését növeljük. Természetesen fontos az üzleties gondolkodásmód, hogy globálisan tudjunk szemlélni minden egyes helyzetet a részletek figyelembevétele mellett, továbbá, hogy legyünk figyelemmel ügyfeleink érdekeire, de meggyőződésem, hogy a sok pozitív visszajelzés annak az eredménye, hogy mindig partnerként tekintek az ügyfeleimre. A szolgáltatásban a minőséget az ügyfélközpontú bánásmód jelenti, a versenytársainkhoz képest az előnyt pedig az általunk biztosított szolgáltatás komplexitása. Hogy csak pár egyszerű példát említsek, az értékesítés során az ügyfelünknek szüksége lehet jogi képviseletre, tulajdonostársak, családtagok és a társasház irányában különböző ügyek intézésére és iratok beszerzésére, hitel és kapcsolódó pénzügyek intézésében való közreműködésre, segítségre földhivatali és építéshatósági szakügyek intézésében, birtokbaadás, költözés és felújítás időbeli összehangolására, közműszolgáltatások átírásában való közreműködésben és segítségre sok egyéb ilyenkor szokásos feladat elvégzésében. Mindezt ma már egy teljes szolgáltatási csomagként kell megkapnia az ügyfelünknek.

9. Mit tanácsolnál az értékesítés és ingatlan területén pályakezdő értékesítőknek? Mire figyeljenek, milyen tulajdonság tesz valakit kiemelkedő tehetséggé ezen a pályán?

A legfontosabb, hogy mindenki kialakítsa a saját stílusát. Persze, eleinte a kollégáktól tanuljuk a szakmát, de ettől függetlenül bele kell tennünk a személyiségünket is. Habár ugyan annál a cégnél, azonos belső szabályrendszer szerint dolgozunk, mégis azt tanácsolom a fiatal kollégáknak, amint lehet, különböztessék meg magukat a többiektől, legyen egyéniségük, amire felfigyel az ügyfél. Sosem szabad másokat másolnunk, mert azzal hiteltelenné válunk. Az egyéniség mellett fontos a szakmai felkészültség és megbízhatóság. Ha pedig már megismertük a piacot, akkor az ingatlantípusok között is kiválaszthatjuk a hozzánk legközelebb állót. A kezdeti időkben a tanulás részeképpen el kell tudni fogadni a segítséget, az útmutatást és kritikát kollégáinktól.

A kérdésedben elhangzott kiemelkedő tehetségre csak azt tudom válaszolni, hogy az elmúlt évek alatt sok sikeres értékesítőt sikerült személyesen megismernem, akiktől igyekeztem mindig tanulni valamit. Egyet mindenképpen megtanultam, mégpedig hogy nincsenek kiemelkedő tehetségek, sem pedig különleges képességekkel született emberek, csak folyamatos tanulás és rendszeres munka.

2 hozzászólás van itt: “Miből lesz a cserebogár? 1. rész – Interjú Magyar Zoltán ezüst fokozatú értékesítő kollégánkkal

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

öt × 4 =